11 Οκτ 2013

Απάντηση αρμόδιου Υπουργού σε αναφορά του Νότη Μαριά σχετικά με τις διαμαρτυρίες από την Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για το «Σχέδιο Νόμου για την Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων»

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 11/10/2013


Σε σχέση με την υπ’αριθ. 582/11.9.2013 αναφορά του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Τομεάρχη Οικονομικών και Βουλευτή Ηρακλείου Νότη Μαριά που κατατέθηκε στις 6.9.2013 με θέμα τις διαμαρτυρίες από την Ομοσπονδία Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης για το «Σχέδιο Νόμου για την Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Λοιπές Διατάξεις αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων», ο αρμόδιος Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων απέστειλε την παρακάτω υπ’αριθ. 134551/ΙΗ ΕΞ/ 23.9.2013 απάντηση:
«Η αναγκαιότητα αλλαγών στο Λύκειο προέκυψε τόσο από τη δυσκολία επίτευξης εκπαιδευτικών στόχων όσο και από την αρτιότερη και ορθολογικότερη διάρθρωση των βαθμίδων σπουδών.
Έτσι στον πρόσφατα ψηφισθέντα Ν.4186/2013 (ΦΕΚ 193/Α'/17-9-2013) με θέμα «Αναδιάρθρωση της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και λοιπές διατάξεις», ο οποίος είναι αποτέλεσμα διαλόγου, καθίσταται η εκπαιδευτική διαδικασία πιο λειτουργική και αποδοτική ενώ παράλληλα εξυπηρετείται η πρόσβαση στη γνώση διασφαλίζοντας το συμφέρον της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Ειδικότερα, ρυθμίζονται θέματα διάρθρωσης και περιεχομένου της Δευτεροβάθμιας και μεταδευτεροβάθμιας επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, που αναδιαρθρώνονται ορθολογικά με ξεκάθαρη οπτική, σε αρμονία με το ευρωπαϊκό περιβάλλον και τις ευρωπαϊκές και διεθνείς υποχρεώσεις και δεσμεύσεις της χώρας μας.

Στο πλαίσιο αυτό, η επαγγελματική εκπαίδευση που θα παρέχεται από το νέο Επαγγελματικό Λύκειο, εκτός των γενικότερων εκπαιδευτικών στόχων, θα υπηρετεί και θα διασφαλίζει στους αποφοίτους της α) την επιτυχή άσκηση ενός επαγγέλματος, β) τη δυνατότητα να παρακολουθούν τις τεχνολογικές και εργασιακές εξελίξεις αλλά και προγράμματα δια βίου μάθησης, για την περαιτέρω εξειδίκευση και επαγγελματική τους πρόοδο, γ) τη δυνατότητα επαγγελματικής ανέλιξης μέσω της συνέχισης της εκπαιδευτικής και επαγγελματικής πορείας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και δ) τη δυνατότητα πρόσβασης στα Τ.Ε.Ι. με ειδικές εξετάσεις.»