15 Ιουν 2015

Νότης Μαριάς: Στενό μαρκάρισμα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ολοκλήρωση το 2016 της κατασκευής της Εθνικής Οδού Κορίνθου-Πατρών.

Αθήνα, 15/06/2015.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ


Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής σε Ερώτηση του Έλληνα Ανεξάρτητου  Ευρωβουλευτή.

«Στενό μαρκάρισμα» προανήγγειλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ολοκλήρωση  το 2016 της κατασκευής της Εθνικής Οδού Κορίνθου – Πατρών  απαντώντας σε Γραπτή Ερώτηση που υπέβαλλε ο Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής, Αντιπρόεδρος των Ευρωπαίων Αντιφεντεραλιστών και Επικεφαλής του Πολιτικού Κινήματος Aντιμνημονιακοί Πολίτες,  Καθηγητής  Νότης Μαριάς.
Σημειώνεται ότι ο Έλληνας Ανεξάρτητος Ευρωβουλευτής με Ερώτησή του στην Ευρωβουλή στις 27/3/2015 είχε καταγγείλει τις απαράδεκτες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των έργων του τμήματος Κορίνθου-Πατρών της Εθνικής Οδού Αθηνών-Πατρών και είχε ζητήσει την παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη λήψη μέτρων προκειμένου επιτέλους να  υπάρξει επιτάχυνση της κατασκευής του εν λόγω έργου- πνοή για την Πελοπόννησο και τη Δυτική Ελλάδα και το οποίο χρηματοδοτείται κυρίως από κονδύλια της Ε.Ε.
Όπως επισήμανε στην από 11/6/2015 Απάντηση εκ μέρους της Επιτροπής η αρμόδια Επίτροπος κα Cretu η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την εφαρμογή και των πέντε συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων. Και αυτό γίνεται όχι μόνο μέσω ανταλλαγής πληροφοριών με τη διαχειριστική αρχή αλλά και με διμερείς συναντήσεις, επιτόπιες επισκέψεις στην Ελλάδα καθώς και μέσω συμμετοχής στους σχετικούς ελέγχους.
Όπως αποκαλύπτει στην Απάντησή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή «σύμφωνα με τη διαχειριστική αρχή του προγράμματος, τον Μάιο του 2015 περίπου το 94% του φυσικού αντικειμένου είχε ήδη ανατεθεί με σύμβαση, ενώ περίπου το 60% του έργου είχε ήδη ολοκληρωθεί», επιβεβαιώνοντας έτσι πλήρως το περιεχόμενο της Γραπτής Ερώτησης του Νότη Μαριά.
Τέλος όπως επισημαίνεται στην Απάντηση της κας Cretu σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει λάβει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από τις ελληνικές αρχές «το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2016».
Ακολουθούν η Ερώτηση του Νότη Μαριά και η Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.



Η Ερώτηση του Νότη Μαριά έχει ως εξής:
«Η κατασκευή της Εθνικής Οδού Αθηνών-Πατρών ξεκίνησε τη δεκαετία του 1960 με το τμήμα Κορίνθου Πατρών να εγκαινιάζεται το 1969.
Το 2008, η Εθνική Οδός παραχωρήθηκε στην κοινοπραξία Ολυμπία Οδός, με την κοινοπραξία να έχει αναλάβει την αναβάθμιση της Οδού με προθεσμία το 2011.
Παρότι έχουν παρέλθει 4 χρόνια από την προθεσμία παράδοσης του τμήματος Κορίνθου-Πατρών, το έργο δεν έχει ακόμα ολοκληρωθεί.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα εφημερίδων, οι εργασίες βρίσκονται ήδη 7-8 μήνες εκτός χρονοδιαγράμματος, με την ευθύνη να αποδίδεται στην ΕΡΓΟΣΕ, η οποία δεν έχει ξεκινήσει τις εργασίες της στα 8 σημεία που η σιδηροδρομική γραμμή συναντά τον αυτοκινητόδρομο, έργο το οποίο επίσης χρηματοδοτείται από κονδύλια της Ε.Ε.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μετατεθεί για ακόμη μία φορά η παράδοση του τμήματος Κορίνθου-Πατρών για το καλοκαίρι του 2016.
Όσον αφορά την πρόοδο του έργου, οι εργασίες ανακατασκευής του οδικού άξονα στο τέλος του 2014 βρίσκονταν στο 62%.
Ερωτάται η Επιτροπή:
1.       Τι μέτρα πρόκειται να λάβει για την επιτάχυνση της κατασκευής του τμήματος Κορίνθου-Πατρών της Εθνικής Οδού Αθηνών-Πατρών, έργο που κυρίως χρηματοδοτείται από κονδύλια της Ε.Ε.;
2.       Έχει διερευνήσει τα αίτια καθυστέρησης κατασκευής του ως άνω τμήματος Κορίνθου-Πατρών και, αν ναι έχει καταλογίσει τις συνακόλουθες ευθύνες στους υπευθύνους;».

Η Απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχει ως εξής:

«Απάντηση της κ. Cretu εξ ονόματος της Επιτροπής (11.6.2015).

Η ολοκλήρωση του τμήματος της εθνικής οδού «Ελευσίνας-Κορίνθου-Πατρών» είναι ένα μεγάλο έργο που συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) για την περίοδο 2007-2013 στο πλαίσιο του προγράμματος για τη βελτίωση της προσβασιμότητας. Εξαιτίας της οικονομικής κρίσης, το έργο είχε σταματήσει. Η επαναδιαπραγμάτευση μεταξύ των μερών της σύμβασης παραχώρησης οδήγησε σε μια νέα σύμβαση και, αφού επικυρώθηκε η εν λόγω σύμβαση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο και δημοσιεύτηκε η απόφαση σχετικά με τη συγχρηματοδότηση από το ΕΤΠΑ τον Δεκέμβριο του 2013, οι εργασίες συνεχίστηκαν. Σύμφωνα με τη διαχειριστική αρχή του προγράμματος, τον Μάιο του 2015 περίπου το 94% του φυσικού αντικειμένου είχε ήδη ανατεθεί με σύμβαση, ενώ περίπου το 60% του έργου είχε ήδη ολοκληρωθεί.


Η Επιτροπή παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την εφαρμογή και των πέντε συμβάσεων παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων μέσω ανταλλαγής πληροφοριών με τη διαχειριστική αρχή, διμερών συναντήσεων, επιτόπιων επισκέψεων στην Ελλάδα, καθώς και μέσω συμμετοχής σε ελέγχους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που ελήφθησαν από τις ελληνικές αρχές, το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2016».