24 Ιουλ 2013

Στη Βουλή οι διαμαρτυρίες της ΕΛΤΕΕ Ηρακλείου για την κατάργηση ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ και τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 23/07/2013

Ο Βουλευτής Ηρακλείου Νότης Μαριάς κατέθεσε αναφορά σχετική ανακοίνωση της Ένωσης Λειτουργών Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (Ε.Λ.Τ.Ε.Ε. Ηρακλείου) που αφορά την  κατάργηση  ειδικοτήτων των ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ και τη διαθεσιμότητα των εκπαιδευτικών.
Σύμφωνα με την ΕΛΤΕΕ οι 2.500 εκπαιδευτικοί που μπήκαν σε διαθεσιμότητα δεν ήταν υπεράριθμοι (υπήρχαν μεγάλες ελλείψεις την χρονιά που πέρασε στις ειδικότητες τους), δεν ήταν επίορκοι, είχαν προσληφθεί με νόμιμες διαδικασίες ΑΣΕΠ, Επετηρίδα βάσει μορίων κ.α. και είχαν αντικείμενο εργασίας (πολυπληθή τμήματα μαθητών).
Επιπλέον το σύνολο του βοηθητικού προσωπικού ΔΕ που τέθηκε επίσης σε διαθεσιμότητα είναι χρήσιμο για την ασφάλεια εκτέλεσης και την προετοιμασία των εργαστηριακών ασκήσεων, για την συντήρηση εργαστηρίων - κτηρίων των ΣΕΚ και σχολείων.
Από τους 26.721 μαθητές 21.513 κορίτσια και 5.208 αγόρια είχαν επιλέξει, το σχολικό έτος 2012-13, τους τομείς και τις ειδικότητες που καταργήθηκαν, σε 248 ΕΠΑ.Λ και 96 ΕΠΑ.Σ της Επικράτειας.
Οι μαθητές των συγκεκριμένων ειδικοτήτων είχαν φέτος (αλλά και διαχρονικά) τις περισσότερες επιτυχίες στις πανελλαδικές εξετάσεις και με τις υψηλότερες βαθμολογίες.
Οι απόφοιτοι αυτών των ειδικοτήτων έχουν υψηλή απορρόφηση από την αγορά εργασίας σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς.
Σύμφωνα με τον Υπουργό οι ειδικότητες που καταργήθηκαν θα λειτουργήσουν στα Δημόσια ΙΕΚ.
Όσον αφορά τα μεταλυκειακά ΙΕΚ, οι μαθητές αυτοί πρέπει να τελειώσουν πρώτα ένα γενικό λύκειο ή ΕΠΑ.Λ και εν συνεχεία να σπουδάσουν άλλα δύο χρόνια για να πάρουν πτυχίο ειδικότητας που έπαιρναν ως τώρα με την αποφοίτηση τους από τα ΕΠΑ.Λ. Θα χρειαστεί δηλαδή 2 χρόνια επιπλέον σπουδών  για να έχουν απολυτήριο και πτυχίο σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση.
Όσον αφορά τα μεταγυμνασιακά ΙΕΚ, τότε οι μαθητές αυτοί στερούνται του δικαιώματος να λάβουν Απολυτήριο και να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις για την πρόσβαση τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Παρακαλούμε για την απάντηση και τις ενέργειές σας και να μας ενημερώσετε σχετικά.